Yleisiä kysymyksiä Naturdietistä

Tähän olemme keränneet yleisimmät kysymykset Naturdietin käyttäjiltä. Jos et löydä vastausta, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Kaiken mitä tarvitset, jotta olosi olisi hyvä koko päivän! Toisin sanoen oikean määrän laadukkaita hiilihydraatteja, proteiineja, rasvaa ja kuituja. Samoin myös kehon tarvitsemia vitamiineja ja mineraaleja.
Naturdietin avulla voit hallita kaloreita! Korvaa yksi tai useampi päivän aterioista, niin saat parhaat ravintoaineet, mutta vain vähän kaloreita.
Kaikki! Naturdiet toimii hyvin sekä aamiaisena, lounaana, päivällisenä että iltapalana. Voit myös syödä Naturdietiä välipalana.
Tietenkin! Jotta paino voi pudota, kehon on kärsittävä energian puutteesta. Siksi voit hyvin vaihtaa joitakin aterioita Naturdietin tuotteisiin ja vähentää näin energian saantiasi vaikka syöt muuten tavallisesti, kuitenkin terveellisesti ja kevyesti.
Niin usein kuin haluat! Jos haluat laihtua nopeasti, vaihdat kaikki ateriat tuotteisiin kolmen viikon ajaksi. Tai sitten voit vaihtaa yksittäisiä aterioita Naturdietiin ja panostaa terveelliseen ja ravintorikkaaseen ruokaan muulloin. Päätät asiasta itse. Jos haluat käyttää Naturdietiä ainoana ravintolähteenä pidempään kuin kolme viikkoa, keskustele asiasta ensin lääkärin kanssa.
Tietenkin. Kaloreita on silloin tosin enemmän, joten käytä vähärasvaista tai kevytmaitoa, jotta niitä ei tule liikaa.
Kalorien kokonaismäärä määrää laskeeko paino vai ei. Voit laskea tavallisen päivällisen kalorimäärän sen mukaan millainen se yleensä on. Sitä varten on hyviä apukeinoja. Yleensä sanotaan, että naisten tulee syödä korkeintaan 1500 kcal päivässä laihtuakseen. Jos syöt vähemmän kaloreita, paino laskee nopeammin.
On hyvä pitää treenauksen taso sellaisella intensiteetillä, joka sopii sinulle. Voimakävelystä ei ole ongelmaa ja voimaharjoittelu käy hyvin. Parasta on tunnustella kehoa ja sovittaa treenaus siihen. Eri ihmiset reagoivat energianmäärän vähenemiseen eri tavoin. Jotkut kokevat treenauksen rankempana ja toiset tuntevat olonsa voimakkaammaksi ja virkeämmäksi. Kannattaa siis tunnustella miten itse reagoi. Osa tuntee olonsa heikoksi ensimmäisen muutaman päivän ajan, mutta se menee pian ohi. Tärkeää on jakaa ateriat pitkin päivää niin hyvin kuin mahdollista ja syödä jotain ennen treenausta ja sen jälkeen, jotta verensokeri ei heilahtele.
Maku- ja konsistenssimieltymykset ovat tunnetusti henkilökohtaisia. Siksi Naturdiet-tuotesarja käsittää useita makuja ja tuotetyyppejä. Kokeilemalla löydät omat suosikkisi tai voit vaihdella tuotteita ja makuja.
VLCD/LCD-ruokavalioita voi yhdistellä melkein miten haluaa. Nyrkkisääntö on, että pelkästään VLCD-ruokavaliolla ei saa olla kolmea viikkoa pitempään yhtä jaksoisesti. Sen jälkeen asiasta tulee keskustella lääkärin tai ravintoterapeutin kanssa. Jos käytät LCD-tuotteita, harkitse VLCD-tuotteiden käyttöä lisänä vitamiinien ja mineraalien saamisen takaamiseksi. Panosta ensin VLCD-tuotteisiin ja lisää LCD-tuotteita samalla, kun siirryt tavalliseen ruokaan.
Voit hyvin syödä tavallista ruokaa pääaterialla ja VLCD/LCD-ruokavaliota välipalana tai päinvastoin. Muista, että välipalan sopiva kalorimäärä on noin 100 kcal, joka vastaa noin puolikasta patukkaa. Valitse ruokia, jotka sisältävät vähän kaloreita ja täyttävät hyvin. Salaatit ja kasvisruuat yhdessä kevyen proteiinin kuten raejuuston, kalkkunan, tonnikalan ja kananmunan kanssa ovat hyvä vaihtoehto.
Jos nälkä on liian kova, voit koettaa veden juomista tai napata porkkanan tai hedelmän. Juo paljon vettä, se auttaa nälän vaimentamisessa.
Useimpien tekee mieli napostella illalla ja silloin on hyvä syödä jotain proteiinipitoista, kuten esim. rahkaa, raejuustoa, savukinkkua tai kalkkunaa tai kananmunan. Ne täyttävät, eivätkä pahenna makeannälkää. Vältä nopeita hiilihydraatteja. Jos haluat pureskella jotain, niin porkkana käy hyvin.
Jos palaat vanhoihin tapoihin ilman mitään muutoksia, on olemassa suuri riski, että paino nousee jälleen. Tee muutoksia ruokavalioon ja mieti miksi painosi nousi alunperin, niin mahdollisuutesi pitää paino kurissa kasvaa. Kalorien tarve laskee muutamalla sadalla kalorilla painon laskettua, joten et voi syödä samoja määriä kuin ennen. Koska mahalaukku pienenee kuurin aikana, on tärkeää syödä tietoisesti ja tunnustella kehon viestejä, jotta et syö liikaa. Useimmilla paino nousee kilon tai pari kuurin loputtua, mikä on normaalia, mutta jos muutat tapojasi sen ei pitäisi nousta enempää. Kuurin jälkeen voit siirtyä tavalliseen ruokaan vaiheittain eli esim. vaihtaa yhden aterian päivässä VLCD- tai LCD-tuotteeseen. Näin voit pitää kalorien saannin hallinnassa ja vähentää painon nousun riskiä.
Kyllä, kahvia, teetä tai vettä saa juoda Naturdiet-kuurin aikana. Muista vain, että caffe latte voi sisältää paljon kaloreita riippuen siitä paljonko ja millaista maitoa siinä on käytetty. Jos haluat käyttää kahvissa tai teessä maitoa, käytä pieniä määriä kevytmaitoa. Haalea vesi sitruunalla on hyvä alku päivälle.
Jos on tottunut syömään paljon, alku voi tuntua rankalta. Nälkä siinä tulee, se on luontaista. Jos nälkä on liian kova kestettäväksi, yhdistele Naturdietiä hedelmiin tai vähäkaloriseen salaattiin. Muista myös juoda paljon vettä, joka tekee hyvää ruuansulatukselle ja vaimentaa nälän tunnetta.
Koska kehosi tuottaa nälkähormoneja, on nälkä valitettavasti painon pudottamisen sivuvaikutus, kun laihdutat. Yritä kestää jonkin aikaa ja keksi muuta tekemistä. Usein nälkä ja mieliteko liittyvät tunteisiin, joita tunnemme ollessamme väsyneitä, surullisia, iloisia tai levottomia. Siksi on hyvä muuttaa tapojaan ja keksiä jotain uutta. Lähde kävelylle, juo lasi vettä tai soita kaverille unohtaaksesi nälän ja mieliteot hetkeksi. Jos nälkä on liian kova, voit syödä porkkanan tai hedelmän.
Naturdiet sopii hyvin ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsiville. Maha asettuu usein, kun potilas on nesteruokavaliolla jonkin aikaa.
Käyttötapa on sama, mutta maku ja konsistenssi eroavat. Lähinnä kyse on siitä mistä itse pidät.
Kehon täytyy tottua matalaan kalorimäärään ja hyödyntää varastoitua energiaa, joten moni tuntee olonsa alussa heikoksi ja ärtyisäksi. Useimmilla olo paranee muutaman päivän kuluttua ja energia palaa. Jos sinulla on terveysongelmia, on hyvä olla yhteydessä lääkärin tai ravintoterapeutin kanssa kuurin aikana.
Kyseessä on tila, joka tunnetaan ketoosina, ja joka syntyy useimmilla, kun kaloreita rajoitetaan voimakkaasti Naturdietin avulla. Reagointi vaihtelee paljon henkilöltä toiselle, joten on mahdoton sanoa miten juuri sinun kehosi reagoi. Paras on edetä kokeilevasti.
5:2-metodi tai ajoittainen paastoaminen tarkoittaa, että kahtena vapaavalintaisena päivänä nautit korkeintaan 500 kaloria (naiset) ja 600 kaloria (miehet). Näiden päivien aikana Naturdiet-tuotteet sopivat erittäin hyvin, koska voit hallita täysin kalorimääriä. Valitse haluatko jakaa kalorit tasaisesti pitkin päivää tai syödä yhden ison aterian jossain välissä. Kumpikin käy.
Jos aiot paastota 5:2-metodin mukaisesti, kahtena päivänä kaloreita saa tulla vain 500. Muina päivinäkin tulee kaloreita rajoittaa, jos haluat laihtua. Yleensä sanotaan, että naisten tulee syödä korkeintaan 1500 kcal päivässä laihtuakseen. Paastotessasi sinun tulee juoda noin 1,5 l nestettä.
Emme suosittele voimakasta laihduttamista imettämisen aikana, vaan silloin hitaampi painon pudotus on parempi vaihtoehto. Siksi voit vaihtaa joitakin aterioita tuotteisiimme ja tunnustella miten kehosi reagoi. Sopiva tahti on 0,5 kg/viikossa.
Tietenkin. Voit joutua lisäämään päivään hedelmän tai vähän vihanneksia verensokerin ylläpitämiseksi. Muuten ongelmaa ei ole.
Olemme erilaisia ja joillakin painon pudotuksen aloittamiseen menee hetki. Neuvomme on odottaa ainakin viikon verran ennen kuin arvioit tilannetta.
On mahdotonta sanoa miten sinun ihosi reagoi painon laskuun ja se riippuu paljon siitä kuinka nopeasti painoa pudotat. Ainoa neuvo, jonka voimme antaa, on, että kokeilet kuuria ja katsot miten kehosi reagoi. Ihon löystymisen riskiä voi vähentää tekemällä voimatreenausta samaan aikaan.
Mistä tahansa elintarvikeliikkeestä, joistakin apteekeista ja terveysliikkeistä. Myös jotkin nettikaupat myyvät Naturdietiä.

Naturdiet-samlingsbild-1501.jpg

Fiksu valinta

Naturdietillä on ateriavaihtoehtoja terveelliseen elintapaan riippumatta kaipasitko aamupalaa, lounasta tai välipalaa. Aina vähäisellä energiamäärällä, mutta kaikki kehosi päivittäin tarvitsemat vitamiinit ja mineraalit. Useissa tuotteistamme on myös paljon proteiinia, joka sopii aktiiviseen elämäntapaan.

Tuotteemme
användareberättar.jpg

Käyttäjäkokemuksia

Lue, miten muut ovat käyttäneet Naturdietiä ja onnistuneet.

 

Lue lisää